ЗДО №3, ЗДО ”Сонечко” №3 м. Жашків, Жашків
Черкаська область, Уманський район

Мій педагогічний досвід

   

"Невидимі силачі"

"Невидимі силачі", саме такою була тема заняття у групі " Віночок", присвячена Всесвітньому дню Хліба.

Про звичайні гриби ми вже знаємо багато, а що ми знаємо про дріжджі? Бо саме вони "підіймають" наш хлібчик, та роблять його пухким та пишним. Як же вони працюють та чому так полюбляють солоденьке? Все це ми дізнавалися з малята в нашій лабораторії, на прикладі нескладного експерименту.

Ексериментальна діяльність дуже важлива у цьому віці, так як вона є одним з ефективних методів пізнання дитиною закономірностей і явищ навколишнього світу, дозволяє наочно пояснити багато процесів, що оточують нас.

 

   

   

 

Як " народжується" сир?

  Щоб зацікавити дитину наукою, не потрібні спеціальне дороге обладнання та окрема лабораторія. Для пояснення багатьох фізичних і хімічних явищ досить посуду і продуктів, які є на кожній кухні.

Де береться молоко ми всі знаємо, а як " народжується" сир??? Саме це ми сьогодні досліджували в нашій " лабораторії". Разом з дітками, за допомогою молока та оцету ми досліджували як можна зробити сир в домашніх умовах, ознайомились з його властивостями та провели бесіду про те що сир це цінний і корисний продукт для зростання дитячого організму.

Досліджуйте разом з нами!!

        

 

 

Вода- це основа життя

   Діти дошкільного віку - як «губки» - активно вбирають корисну інформацію. Тому, це найкращий час для ознайомлення з важливими природними процесами, наприклад, з кругообігом води в природі. Як же краще пояснити маленькому допитливому розуму, звідки береться дощ? Як утворюється хмаринка? І взагалі, яка роль води в житті планети? Завершився сезон дощів, і сьогодні малюки групи "Казка" відправились у захоплюючу подорож з Краплинкою, яка розповіла нам де вона народжується та як подорожує по світу.

  На прикладі простої банки, наповненою водою, діти на власні очі побачили весь процес кругообігу води в природі, та легко відтворили його в дидактичній грі.

  Вода- це основа життя. Проте не всю її можна пити. Дуже важливо пояснити діткам, що водичку потрібно регулярно пити - тільки якісну. На практиці, зацікавити дитину наукою набагато легше, якщо урізноманітнити процес навчання ще й справжніми експериментами. Тому за допомогою нескладного досліду ми разом відтворили процес очищення, фільтрації води.

     

 

"Екостежинка нашого садочку"

   Сучасні діти практично не уявляють життя без смартфона чи планшета. Адже за їх допомогою, малята переглядають мультфільми, прослуховують музику тощо. Але як же прогулянки на дворі? Як природа навколо? Як поєднати приємне з корисним?

   Щоб урізноманітнити будні та зацікавити малят, у групі "Казка" було проведено заняття "Екостежинка нашого садочку". Діти, у формі цікавої квест- гри, слідували мапі маршруту стежинки, відгадували загадки та різноманітні завдання. Кожна зупинка була цікавою та унікальною, бо кожна з них була закодована в QR-кодові! Малята з захопленням сканувати QR -коди, та переглядали інформацію, приховану в ньому.

   Використання QR-кодів дозволяє урізноманітнити навчальний процес. До того ж, залучення новітніх технологій на заняттях дозволить збільшити зацікавленість дошкільників до пізнавання всього нового.

Скануйте код та подорожуйте разом з нами!

          

 

"Бджолина родина"

   На занятті у групі " Казка", ми з дітками ознайомлювались з нашими помічниками- бджілками, описували їх, формували уявлення про їх спосіб життя та користь, та про те, що все живе на житті потрібно берегти, навіть найменших комашок. Хоч як дивно, але, згадуючи бджолу, багато хто з насамперед згадує мед, який вона виробляє, не підозрюючи , що бджілки є тим велетнями, на яких тримається життя багатьох рослин і тварин, а в підсумку - людини Українців можна легко порівняти з бджілками: вони такі ж працьовиті, згуртовані, дружні, готові завжди прийти на допомогу, їх родини міцні, а домівка є надійною фортецею. На завершення, ми разом створили колективну композицію " Дружня бджолина родина", де розмалювали бджілок, використовуючи половинки горіхів та фарби.

      

 

" Як рослини п"ють воду"

   Природничі експерименти завжди подобаються дітям. Особливо досліди в оригінальній формі, які дуже показові та незвичні. Але одночасно важливо пояснити малечі простими словами про складне, тому тема нашого заняття " Як рослини п"ють воду".  Вода потрібна рослинкам для життя. Вони разом з нею поглинають усі корисні речовини, розчинені в воді. Так само, поглинаючи воду з грунту за допомогою коріння, рослинка піднімає її вгору по стеблу.У нашому випадку це були барвники.У пекінській капусті добре видно, що найяскравіші виявилися жилки – по них і рухається вода з розчиненими фарбами.

Проте є і зворотній процес. На прикладі нескладних експериментів з морквою, буряком та синьою капустою, ми дослідили, що рослини не тільки вбирають фарбники разом з водою, а і віддають їй свій колір.

    Діти були в захваті від дослідів та наприкінці заняття розглядали та порівнювали стебла капусти у мікроскопи.

     

 

"Мандрівка в еру динозаврів"

   В рамках тематичного тижня "Наша унікальна планета", спеціально для наших допитливих малюків групи 'Казка', відбулось заняття "Мандрівка в еру динозаврів". Сучасні діти знають дуже багато про динозаврів. Шкода, що неможливо побачити цих величезних ящурів у реальності. Навіть далеко не у всіх музеях є скелет або хоча б частина скелета динозавра, щоб діти могла своїми очима оцінити масштаб цієї доісторичної тварини. Зате про них можна дізнатися багато цікавого!

Ми : -дізналися про життя динозаврів; -дізналися хто такі археологи, та як відбуваються археологічні розкопки; - спробували перевтілитись у археологів та самостійно відшукали скелети динозаврів у імпровізованому розкопі. На завершення діти створили власні скелети динозаврів, за зразком та на власний розсуд, використовуючи різні види та форми макаронних виробів.

       

 

   Що я знаю про своє тіло?

Дуже важливо змалечку привчити дітей піклуватися про свій організм. Це буде простіше зробити, якщо вони матимуть елементарні знання про будову тіла людини, про розташування органів та їхні функції. У віці близько трьох років діти починають активно цікавитися своїми тілами, як вони виглядають, і як вони функціонують. Саме тому темою сьогоднішнього заняття була " Що я знаю про своє тіло? "      На занятті ми сформувати усвідомлення, що людина частина живої природи; закріпили поняття про частини тіла та деякі зовнішні та внутрішні органи, гендерне відношення, вчились диференціювати відчуття тіла різних його частин( смак, нюх, запах, звук); формували нові знання про кістяк дитини(кістки, м’язи, суглоби);  Завдяки наочному матеріалу та цікавим дидактичним іграм ( пазли, магнітні конструктори) , діти легко закріплювати отримані знання.

       

 

   Взимку частина тварин спить, а в інших вирує життя. У цьому сьогодні переконались діти групи "Казка", відчувши себе в ролі справжніх слідопитів. Звичайну зимову прогулянку в парку ми перетворили на цікаву забаву. Малята досліджували сліди на снігу та відгадували, хто ж міг їх залишити. Дитячій фантазії не було меж!

 

     

 

 

    Малюки молодшої групи "Казка" провели цікавий кольоровий квест- прогулянку, де закріпили знання про кольори та відшукали їх у природі навколо. Малята помітили, що осінь може бути такою різнобарвною! 

       

        

 

 

Влітку малята багато часу проводять на свіжому повітрі. Саме час і нагода поспостерігати за зміною погоди. Сьогодні дітлахи середньо-старшої групи власноруч зробили невеличку метеостанцію. Тепер, граючись впродовж дня, вони помічатимуть зміни погоди, та будуть фіксувати це, а різнобарвний вітрячок додасть діткам настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

"Загадковий вітер"

В групі "Казка", було проведено заняття на тему "Вітер". Застосовуючи елементи STREAM освіти, провівши ряд дослідів, дітлахи дізнались що таке повітря, як утворюється вітер, чим він корисний та яку шкоду може нанести людям та навколишньому середовищу. На прогулянці, малята " ловили вітер"- запускали повітряного змія та бавилися вітрячками. Заняття пройшли корисно та дуже емоційно.

 

 

"Чисті руки- запорука здоров'я"

Використовуючи елементи STREAM освіти,  день науки пройшов під гаслом: "Чисті руки- запорука здоров'я". Дітлахи середньої групи ознайомитись з поняттям бактерій, їх різновидами. На прикладі дослідів, юні науковці дізнались про те, як потрапляють бактерії на руки, та методи боротьби з ними. Малята з цікавістю роздивлялись бактерії в мікроскоп та з власних спостережень зробили висновок про необхідність миття рук з милом, як профілактика різних хвороб, зокрема й розповсюдження CIVID-19.

 

Логін: *

Пароль: *