ЗДО №3, ЗДО ”Сонечко” №3 м. Жашків, Жашків
Черкаська область, Уманський район

Інклюзивне навчання

 

 

Інклюзивна освіта ( від англ. включення) - це система навчання і виховання, яка забезпечує включення всіх дітей, в тому числі і дітей з особливостями психофізичного розвитку в повноцінний освітній процес

Нормативно - правова база: http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/35643358/663344d6c1ff2bf7471b4d944457c30c.docx

Функції інклюзивної освіти

1 Правова:  Забезпечити права дітей з ООП на здобуття освіти в умовах звичайних закладів освіти за місцем проживання дитини. Попередження і боротьба з виключенням в освіті. Виявлення і усунення чинників, що перешкоджають реалізації права дитини з ООП на освіту в умовах рівності і доступності.

2. Соціальна: Засвоєння дітьми з ООП широкого кола цінностей, соціальних ролей і очікувань, на основі яких складається повсякденне життя людей, а також цінностей, що пропагуються закладом освіти. Формування людської особистості на основі засвоєння дітьми з ООП знань, навичок, культурної спадщини, накопичених соціумом. Включення дітей з ООп у соціокультурний простір групи, класу, закладу овіти, громади, днржави.

3. Виховна: Формування позитивного і толерантного ставлення суспільство до осіб з ООП як до рівних, створення соціально - культурного середовища. Формування у дітей з ООП почуття поваги і власної гідності, усвідомлення , що вони є повноцінними членами суспільства. 

4. Освітня: Засвоєння дітьми з ООП системи знань, умінь і навичок, необхвдних для розвитку потенціалу та подальшої ушпішної інтеграції у суспільство.

5. Економічна: Підготовка осіб з ООП до трудової діяльності, розвиток і використання їхнього потенціалу на ринку праці.  Зменшення кількості громадян, що перебувають на соціальному забезпечення держави.

 

Інклюзивна освіта в ЗДО

Інклюзивна освіта - це система освітніх послуг , що грунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання., що передбачає навчання дитини з ООп, зокрема дитини з  особливостями психофізичного розвитку в умоваз загальноосвітнього закладу. Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з ООП у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей.  В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь - яку дискримінацію дітей, забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з ООП. Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з ООП цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання  неминучих життєвих труднощів, а отже реалізуватися в повній мірі як повноцінні члени суспільства.  В інклюзивних клаксах діти з ООП включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчатьсч  виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір,  досягати згоди у досяганні проблем, приймати самостійні рішення.  Філософія  інклюзії базується на вірі  в те, що  кожна людина з вадою має отримати освіту і житлові умови, які б якомога більше відповідали нормальним.  Вона передбачає  істотні  зміни в культурі, політиці,  та практичній діяльності шкіл. Одним з аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з  особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітньому закладі . Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії  на якості навчання. Діти з ООП стають  частиною нашого життя, вони включаються в загальноосвітні школи, оточення, спільноти.  До них ставляться як до рівних,  і як таких, що заслуговують на повагу і сприйняття їх такими як вони є . Це те право, яким ми користуємось як члени суспільства.  Інклюзія  базується на концепції "нормалізації" в основі якої  - ідея , що життя і побут людей  з обмеженими можливостями мають бути якомога наближеними до умов і стилю життя  усієї громади. 

 

Логін: *

Пароль: *