Інклюзивне навчання
Інклюзивна освіта ( від англ. включення) - це система навчання і виховання, яка забезпечує включення всіх дітей, в тому числі і дітей з особливостями психофізичного розвитку в повноцінний освітній процес
Нормативно - правова база: http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/35643358/663344d6c1ff2bf7471b4d944457c30c.docx
Функції інклюзивної освіти
1 Правова: Забезпечити права дітей з ООП на здобуття освіти в умовах звичайних закладів освіти за місцем проживання дитини. Попередження і боротьба з виключенням в освіті. Виявлення і усунення чинників, що перешкоджають реалізації права дитини з ООП на освіту в умовах рівності і доступності.
2. Соціальна: Засвоєння дітьми з ООП широкого кола цінностей, соціальних ролей і очікувань, на основі яких складається повсякденне життя людей, а також цінностей, що пропагуються закладом освіти. Формування людської особистості на основі засвоєння дітьми з ООП знань, навичок, культурної спадщини, накопичених соціумом. Включення дітей з ООп у соціокультурний простір групи, класу, закладу овіти, громади, днржави.
3. Виховна: Формування позитивного і толерантного ставлення суспільство до осіб з ООП як до рівних, створення соціально - культурного середовища. Формування у дітей з ООП почуття поваги і власної гідності, усвідомлення , що вони є повноцінними членами суспільства.
4. Освітня: Засвоєння дітьми з ООП системи знань, умінь і навичок, необхвдних для розвитку потенціалу та подальшої ушпішної інтеграції у суспільство.
5. Економічна: Підготовка осіб з ООП до трудової діяльності, розвиток і використання їхнього потенціалу на ринку праці. Зменшення кількості громадян, що перебувають на соціальному забезпечення держави.
Інклюзивна освіта в ЗДО
Інклюзивна освіта - це система освітніх послуг , що грунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання., що передбачає навчання дитини з ООп, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку в умоваз загальноосвітнього закладу. Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з ООП у загальноосвітніх школах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь - яку дискримінацію дітей, забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з ООП. Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з ООП цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а отже реалізуватися в повній мірі як повноцінні члени суспільства. В інклюзивних клаксах діти з ООП включені в освітній процес. Вони осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчатьсч виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у досяганні проблем, приймати самостійні рішення. Філософія інклюзії базується на вірі в те, що кожна людина з вадою має отримати освіту і житлові умови, які б якомога більше відповідали нормальним. Вона передбачає істотні зміни в культурі, політиці, та практичній діяльності шкіл. Одним з аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітньому закладі . Увага зосереджується на соціалізації дітей цієї категорії на якості навчання. Діти з ООП стають частиною нашого життя, вони включаються в загальноосвітні школи, оточення, спільноти. До них ставляться як до рівних, і як таких, що заслуговують на повагу і сприйняття їх такими як вони є . Це те право, яким ми користуємось як члени суспільства. Інклюзія базується на концепції "нормалізації" в основі якої - ідея , що життя і побут людей з обмеженими можливостями мають бути якомога наближеними до умов і стилю життя усієї громади.